در هشتمين روز از دهه فرخنده فجر ، عصر امروز ، 7 طرح عمراني (كشاورزي ، مخابراتي و ساختمانهاي اداري) با دو ميليارد و هفتصد و بيست ميليون ريال اعتبار در شهرستان رابر به بهره برداري  رسيد.

اين طرحها شامل دفتر ICT روستاي ننيز ، سايت BTS روستاي سيه بنوئيه ، ساختمان شهرداري رابر ، ساختمان بنيادشهيد و امور ايثارگران و كانا لهاي آبرساني مي باشند.

همچنين كلنگ گازرساني به دهستان اسكر و بخش هنزاء ، و يادمان شهداي روستاي گنجان ، با اعتباري بالغ بر 5 ميليون ريال به زمين زده شد.

+ نوشته شده در  Thu 10 Feb 2011ساعت 10:4  توسط alimehrabi  | 

فرماندار رابر در بازديد از پروژه گازرساني به روستاهاي دهستان سيه بنوئيه افزود : روند اجرائي طرحهاي گازرساني به روستاهاي شهرستان با افزايش پتانسيلهاي موجود تسريع يافته و پيش بيني مي شود تعداد روستاهاي گازدار شهرستان تا سال آينده به بيش از 50 روستا برسد .

وي با بيان اينكه گازرساني به پنج روستاي پرچمعيت ننيزعلياء ، ننيزسفلي ، سيه بنوئيه ، گنجان و گلينوئيه در حال اتمام است ، اعلام داشت : با گازرساني به روستاهاي مذكور بيش از 3000 خانوار روستاها تحت پوشش گاز طبيعي قرار مي گيرند.

+ نوشته شده در  Tue 8 Feb 2011ساعت 12:56  توسط alimehrabi  | 

طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی درشهرستان رابر آغاز شد
به گفته دکترموحدی رئیس دامپزشکی شهرستان رابر با اجرای این طرح یک ماهه در سطح گاوداریها و روستاهای شهرستان رابر 3 هزار راس گاو و گوساله بوسیله  گروه مجهز دامپزشکی واکسینه می شوند.


دکتر فاطمه موحدی  با بیان اینکه مقاومت ویروسهای بیماری تب برفکی درشرایط محیطی متفاوت بوده وهمچنین ضایعات وعلائم کلینیکی بیماری درگاوهای نژاد خالص وپرتولید همراه باخسارات جبران ناپذیر وغیرقابل بازگشت ودرمواقعی قطعی تولیدشیررابه همراه داردگفت  هزینه اجرای این طرح رایگان بر عهده شبکه دامپزشکی است.

+ نوشته شده در  Fri 4 Feb 2011ساعت 14:57  توسط alimehrabi  | 

شهردار رابر :

 مسئولان استان مبلغ 20 ميليارد ريال اعتبار بدهند بلوار جديد راتکمیل کنم

 

علي تاج‌الديني اظهارداشت: در دولت دكتر احمدي‌نژاد باتلاش مسئولان استان اين شهر به شهرستان ارتقا يافت و هنوز مشكلاتي نظير داشتن فقط يك خيابان كه مشكلات ترافيك آن را سبب شده است گفت: بلوار جديدي در شهر در حال احداث است كه فاز اول آن 80 درصد پيشرفت دارد، اما براي اجراي فاز دوم بايد مسئولان استان با عنايت بيشتر اعتبارات را براي به پايان رساندن اين پروژه اختصاص دهند و مبلغ 2 ميليارد تومان اعتبار نياز داريم.

شهردار خاطرنشان كرد: در طول هشت سال دفاع مقدس تعداد 500 نيرو از اين شهرستان به طور متوسط حضور در جبهه داشتند كه شايسته و به جاست دست اندركاران و مسئولان توجه ويژه‌اي به اين شهرستان داشته باشند و نبايد همه شهرستان‌ها را به يك چشم در خدمت‌رساني نگاه كرد، بلكه بايد با اولويت محروميت و نيازمندي به آنها توجه شود.

+ نوشته شده در  Wed 2 Feb 2011ساعت 23:7  توسط alimehrabi  | 

یادواره شهدارابر

یادواره بیست و هفت تن از شهدای پایگاه مقاومت بسیج مالک اشتر رابرشب گذشته در مسجدجامع  برگزار شد.

دراین مراسم معنوی که خانواده های معظم شهدا واقشار مختلف مردم رابر حضور داشتند حجت الاسلام             

 محرابی زاده امام جمعه رابر گفت:اگرامروزدرکشورامنیت وآرامش وجودداردازبرکت خون شهدا است.

وی درادامه گفت:ماباید رهروشهداوپاسدارخون شهدا باشیم واگرغافل شویم همانگونه که درسال 88عده ای غافل وازمسیرمنحرف شدندوامروزهم برراه خودتاکیدمی کنند.

محرابی زاده گفت:معنویت،ایثارواخلاص شهدابرگرفته ازحماسه عظیم عاشورا است.

امام جمعه رابر درقسمت دیگری ازسخنان خودگفت:امام سجاد(ع)34سال بعدازواقعه ی عاشورازندگی ودرهرجاحضورپیدامی کردجریان عاشورا،رابازگومی کردومقام معظم رهبری ازسال 88درهرجاکه صحبت می کنندازفتنه 88یاد می کنند.

وی درادامه گفت:درجریان عاشوراوفتنه سال88دشمن اصل اسلام،نظام وقرآن راهدف قرارداده بود.

این مراسم با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری همراه بود.

 

 

+ نوشته شده در  Tue 25 Jan 2011ساعت 12:43  توسط alimehrabi  | 

سدصفارودرابر

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمان پیشرفت فیزیکی طرح سد صفارود رابر را 5/11 درصد بیان کرد .


به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمان، مهندس ثمره هاشمی اظهار داشت: طرح سد صفارود که در استان کرمان در حال ساخت است، نسبت به سال قبل تاکنون سه درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .
وی در ادامه گفت: با توجه به موقعیت منطقه و لزوم انتقال آب دراز مدت به شهر کرمان و نیز تامین آب شرب شهر رابر، در صورت جذب اعتبار مورد نیاز این طرح، در آینده شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود .
سد مخزنی صفارود در فاصله 180 کیلومتری جنوب غربی شهر کرمان و 7 کیلومتری شهر رابر در استان کرمان واقع شده است .
این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و ارتفاع آن از پی 92 متر، ارتفاع از بستر86 متر، طول تاج 1820 متر، عرض تاج 12 متر و حجم کل خاک ریزی بدنه 1318 میلیون متر مکعب است.
مساحت حوضه این سد 420 کیلومتر مربع، حجم کل مخزن 4/136 میلیون متر مکعب، حجم آب تنظیمی 8/56 میلیون متر مکعب و متوسط آورد سالیانه رودخانه ها 6/78 میلیون متر مکعب است.
از اهداف طرح می توان به تامین آب شرب شهر کرمان، تامین آب شرب شهر رابر و مهار سیلاب و رواناب های فصلی رودخانه های رود بر و رابر اشاره نمود .

+ نوشته شده در  Sat 22 Jan 2011ساعت 18:24  توسط alimehrabi  | 

 

مدیران رابر

 ازقدیم گفتن هرکی خربزه میخوره

پای لرزش هم وامیسته

در اجتماع  امروز آدمهای خنثی و بی تفاوت زیادند ولی آدمهای منتقد هم کم نیستند. در هر عصر و زمانی بوده اند چون آنها عادتشان این است که  نسبت به محیط اطرافشان بی تفاوت نباشند . شاید بعضی فکرکنند کسی که در مورد کسی یا چیزی مطلبی مینویسد مغرض است  و بنا به دلایل شخصی این مطلب را می نویسد ولی باید بدانیم از قدیم گفته اند هرکس خربزه می خوره پای لرزش هم  وامیسته ،یعنی  هر چیزی را قبول میکنه باید با تمام خوب و بدهاش آن را بپذیرد وتا آخرکار استقامت کند و.....

ولی مدیران امروزی بالاخص بعضی ازمدیران شهر رابر از انتقاد ومنتقد بیزارند و می خواهند فقط برای آنها مدح بنویسند و از آنها پاچه خواری کنند، اگرگفتی مدیر اینجای کارت می لنگه  سریع میگن ای بابا این دیگه معلوم نیست چه دشمنی با آقای........داره که این همه بد و بیراه براش می نویسه. تازه این که خوبه شانس آوردی که بهت برچسب اصلاح طلب نزدند ، خیلی راحت مثل آب خوردن میگن ای بابا ! ! ! این که تا دیروز خوب بود، اینم از شانس ماچپی شد.پس از این برچسب های چپ وراستی به ما نزنیدکه ما ازقدیم الایام تبرئه شده هستیم.پس من باز هم خبرهای تلخ می نویسم شاید به قول قاضی القضات تخلفات در دستگاه ها ی اداری کمتر شود به امیدروزی که همه در صراط مستقیم گام برداریم و از چپ و راست  دورشویم.

+ نوشته شده در  Thu 20 Jan 2011ساعت 13:59  توسط alimehrabi  | 

گلنگ های عقیم رابر

 

کلنگ های عقیم درشهرستان رابر

قصد از نگارش کلنگ های عقیم توجه دادن مسئولین امر به لزوم پیگیری مکرر در انجام طرح هایی است که کلنگ خورده اند ودیگر خبری ازبهره برداری ازآنهانیست والا هیچکس منکر کارها و خدمات روز افزون انجام شده در منطقه به ویژه در بحث عمران وآبادانی نیست .

اما از جمله کلنگ های عقیمی که دررابر به زمین زده شده است میتوان به شهربازی شهر رابر،که به دست استانداروقت دکتر دهمرده زده شده است وازآن زمان دیگر خبری ازاجرای آن نشده است اشاره کرد.همچنین می توان به جایگاه CNGرابراشاره کرد که مدتهاست درروزنامه آلالگان کرمان نوید افتتاح آن راداده بودند امامتاسفانه فقط یک پارچه رادروسط یک زمین خالی زده اند بامضمون:به زودی دراین مکان جایگاه CNGافتتاح میشود.ازجایگاه CNGکه بگذریم وکمی بیشتر به داخل شهر بیاییم می رسیم به خیابان شهید چمران، همان خیابانی که درسال 79کلنگ خوردامابه انتهانرسیدودربین راه متوقف شد.شایدبااحداث خیابان شهید چمران ترافیک رابر ازبحران نجات پیدا میکرد.ازاینهاکه بگذریم می رسیم به  یک ساختمان نیمه کاره رادربلندترین نقطه شهرمی بینیم که میگویندساختمان دانشگاه پیام نوراست ولی نزدیک به 7ماه است که کسی به سراغ این ساختمان نرفته است لازم به ذکراست که دانشجویان فعلی درفضای نامناسب وکوچکی برای رسیدن به آینده ای درخشان تلاش   میکنند.

.بیمارستانی که درسفرهیئت دولت تصویب شده است برای رابر  و  فقط در کلام برخی مسئولین بارها گفته می شود که بزودی اجرا می شود که هنوز نشده است و به گفته برخی از کارشناسان اجرای این طرح های چند سال زمان می برد پس بزودی انجام نمی گیرد و از سویی بحق، نه هیئت دولت نه رییس جمهور هیچکدام نمی توانستند اینجا بایستند و طرح مصوب را اجرا هم بکنند پس اجرای این طرح ها همت مسئولین استان و شهرستان را بیش از پیش می طلبیده است تا اینکه نه یک کلنگ بلکه کلنگ های متعدد اینگونه بر زمین نمانند و تنها کلنگی که بر تارک این شهر خورده و عمل کرده کلنگ خشکسالی است که دیگر سراب نیست بلکه واقعیتی است که باید برای آینده آن برنامه ریزی شود.

+ نوشته شده در  Tue 18 Jan 2011ساعت 18:47  توسط alimehrabi  | 

موزه عشایری رابر

                                        فرمانداررابر:

اولین موزه عشایری استان دررابر احداث می شود

فرمانداررابردرکنفرانس خبری که باحضورایرانمش سرپرست میراث فرهنگی استان ومدیرکل اداره عشایری استان کرمان برگزارشد بابیان این مطلب افزود:رابرمرکز ثقل جامعه عشایری استان است واولین جشنواره عشایری استان در اردیبهشت ماه سال جاری در رابر برگزار می گردد.

درادامه مهندس ایرانمنش سرپرست میراث فرهنگی استان گفت:شهرستان رابریکی ازمناطق مهم گردشگری استان تلقی می شودوظرفیت بالایی درحوزه گردشگری واکوتوریسم دارد.

امیرشکاری مدیر کل اداره عشایری بااشاره به احداث موزه عشایری در رابر گفت:تمام آثارفرهنگی،گالری عکس،محصولات تولیدی عشایر،زندگی نمادین خانوارهای عشایروهمچنین صنایع دستی عشایراستانهای مختلف کشورازجمله اقلامی است که درموزه عشایری شهرستان رابر به نمایش گذاشته میشود.

 

 

+ نوشته شده در  Sat 15 Jan 2011ساعت 17:26  توسط alimehrabi  | 

علامت سوال

 

سال 89تمام شدچرا مصوبه هیئت دولت اجرا نمی شود؟؟؟

احداث بیمارستان شهرستان رابر ارمغان سفرسوم هیئت دولت به دیارکریمان است اما متاسفانه هیچ اقدامی تاکنون نسبت به احداث این پروژه صورت نگرفته است.شهرستان رابر با جمعیت بیش از 52500 نفر جمعیت فاقدحتی یک تخت بیمارستانی است.باتوجه به اعتباراجرایی درسال 1389 برای این مصوبه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

لازم به ذکراست شهرستان رابر درمسیرترانزیت شرق به غرب استان کرمان قراردارد که کثرت تصادفات جرحی دراین مسیرنیز ضرورت احداث هرچه سریعتر بیمارستان رامضاعف می کند.

 

+ نوشته شده در  Fri 14 Jan 2011ساعت 17:49  توسط alimehrabi  | 

                       دلهره یادرس خواندن

                              در مدرسه راهنمایی شهید بهشتی رابر

هنوز در نظام آموزشي كشور هزاران واحد آموزشي وجود دارد كه فاقد امنيت و استانداردهاي داخلي و بين المللي مي باشند. برخي مدارس نيز در حال مقاوم سازي يا در مرحله مطالعات اوليه هستند و بسيار ضعيف عمل مي كنند كه اين امر در صورت بروز حادثه به دانش آموزان صدمات جدي وارد خواهد كرد.
حادثه مدرسه سفيلان (تهران) زنگ خطري بود و مسؤولان را بر آن داشت تا تصميمات فراواني را براي ايمن سازي مدارس كشور اتخاذ نمايند ولي فعلاً در بايگاني ها مانده و به دست فراموشي سپرده شده است و يا به صورت كند در حال اجرا مي باشند.
گويا بايد منتظر حادثه تلخ ديگري بود تا دوباره بحث ايمن سازي در كشور رونق گيرد و شايد در تسريع امور مؤثر واقع شود.
مديران و دانش آموزان بيشترين افرادي هستند كه از وضعيت ناامن مدرسه گلايه دارند.
قنبری، مدير يك مدرسه راهنمایی پسرانه از وضع نامطلوب مدرسه اظهار نارضايتي كرد و گفت: سقف کلای های درس شکاف عمیق خورده است  كه اين امر باعث نارضايتي دانش آموزان و معلمان و خانواده ها مي شود. علي نيز دانش آموز كلاس دوم راهنمایی گفت:سقف کلاس ترک برداشته معلم کلاس درحال درس دادن گوشه چشمی هم به سقف دارد تاحادثه پیش نیاید.
 حركت كند تأمين امنيت مدارس
در حال حاضر كشور داراي ستاد افزايش ضريب ايمني مدارس، قانون و تعريف واضحي از استاندارد مدارس ايمن مي باشد. وظايف اين ستادها و دستوركارشان به صورت واضح مشخص شده و چند سالي است كه اين امر شروع شده ولي گويا اين امر به كندي در حال حركت است كه اين امر در صورت بروز حادثه باعث صدمات فراوان به دانش آموزان مي شود و ما هنوز شاهد آسيبهايي درون محيط مدرسه هستيم.
در قانون ايمني مدارس در ماده 6 آن آمده است: سعي شود براساس ضوابط و معيارهاي وزارت آموزش و پرورش در هر مدرسه نمازخانه، كتابخانه، آزمايشگاه، كارگاه، سالن ورزشي، سالن اجتماعات، مكان و وسايل لازم براي كمكهاي اوليه و مراقبتهاي بهداشتي و اطفاي حريق پيش بيني و از امكانات موجود در مدرسه و امكانات مشابه خارج از آن استفاده شود.حال شما مدارس كشور را با آسفالتهاي نامناسب در محيط مدرسه، كلاسهاي ناامن، تجهيزات فرسوده مدارس و ... را با استانداردهاي داخلي مقايسه كنيد.

 

+ نوشته شده در  Sat 1 Jan 2011ساعت 18:16  توسط alimehrabi  | 

روابط عمومی فرمانداری رابر - عملیات اجرایی بزرگراه جیرفت ـ رابر – بافت – سیرجان از سمت جیرفت آغاز شد. طول محور یادشده 245 كیلومتر است كه 110 كیلومتر آن در حوزه اداره راه و ترابری جنوب استان كرمان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری رابر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، بلوردی مدیركل راه و ترابری جنوب استان كرمان با اشاره به آغاز عملیات ساخت قطعه اول باند دوم محور جیرفت –رابر ـ  بافت به طول 20 كیلومتر، گفت: قرارداد اجرای این قطعه به مبلغ 54 میلیارد ریال منعقد شده و امسال 15 میلیارد ریال از اعتبارات ملی وزارت راه و ترابری برای اجرای آن اختصاص یافته است.

بلوردی كاهش بار ترافیكی محور جیرفت-كرمان، كاهش زمان و هزینه سفر، افزایش سرعت، ایمن سازی محور و رفع نقاط پرحادثه را از مهم‌ترین مزایای احداث بزرگراه در محور جیرفت –رابر ـ بافت برشمرد و گفت : وجود اماكن زیارتی و نقاط گردشگری مختلف در طول این مسیر بر ضرورت دو بانده سازی این محور افزوده است.

مدیر كل راه و ترابری جنوب كرمان با بیان اینكه برای دوبانده كردن تمام این محور به 1920 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، پیش بینی كرد: در صورت تامین اعتبار، محور جیرفت – بافت –رابرـ  سیرجان تا 5 سال آینده به بزرگراه تبدیل شود.

+ نوشته شده در  Thu 30 Dec 2010ساعت 20:23  توسط alimehrabi  | 

 

به خدا اگر امروز ،دیروز ۹ دی ۱۳۸۸ بود ، و دیروز نمایشی که مردم از شناخت و بصیرت خود در مورد محاربین امام و انقلاب و مفاسدین از خود نشان دادند هرگز قلم ها و دهانها به نقد شما وا نمیشد ...

 اصلا سیاست شما درست ! برخوردتان با انتقادات به جا ! درکتان از شرایط و مطالبات اکثریت جامعه بی کم و کاست ! عیب از من است .من در نظام قضایی شما درست بار نیامدم ! من سکوت از شما دیده ام .صبر و مصلحت اندیشی ! گمان بردم عدالت بر میتابد که با همگان همین گونه تا کنید ! یا  حداقل با ولایتمداران و دوستداران نظام و قوه قضاییه دیگر گونه !

من بد در دستگاه قضاوت شما تربیت شدم !! گمانه زدم تا پای سران فتنه راه باز است برای انتقاد و اظهار نظر!!! عکس العمل بزرگی که نبود !! داشتیم پای منبری که الحق هم منبر بود لبیک می گفتیم و مرگ بر فتنه گر! گاه هم در مجلس ، نظر دوستانتان را در مورد عملکردتان جویا شدیم ! گمان زدیم حتما این چند رقم به پای تعداد بیانیه های سران فتنه که نمی رسد .. صبر شما هم زیاد . عدالتتان هم وافر ، گمان کردیم این اعتراضات، که بیشتر کوری خواندن هایی برای سران فتنه بود تا اینکه متوجه دیگران باشد آبی می شود برای خنکای دلتان از این استخوانی که به گفته ی خود در گلو دارید از اجرای سیاستهای امام سید علی !

من کمی بد بار آمدم ! حد اقتدار شما را گم کردم ! داداش حسین هم شاید یادش رفت که بنویسد اگر تخس بار آمدیم نتیجه تربیت قضایی شما بود !

اینها همه عذرهایی بود که آوردم تا بگویم چرا و چنین تا حلم شما را بخرم ..... اما بعد !

حرفمان این نیست که چرا سران فتنه اعدام نشدند؟

 خاتمی آش کشک خاله ی ملت است که پایشان نوشته شده ! (خاله را هم هاشمی بخوانید

موسوی هم ایضا

مهدی هاشمی هم که اخیران از سران  مملکت است ونباید اسرار پرونده اش فاش شود!!!!!! کلا زهرماریست که درمان ندارد !

کروبی هم زگیلی ! قصه ی زگیل هم که ناگفته پیداست !

+ نوشته شده در  Thu 30 Dec 2010ساعت 6:58  توسط alimehrabi  | 

 

بارش برف

بارش برف دررابر

بارش برف دررابر

شهررابر  ۵/۱۰/۸۹

+ نوشته شده در  Sun 26 Dec 2010ساعت 18:26  توسط alimehrabi  | 

تمنای رحمت

 

 

+ نوشته شده در  Mon 20 Dec 2010ساعت 17:20  توسط alimehrabi  | 

اونايي كه به عالم وآدم رسوندن زمين ورزشي تخريب شده بخونن

 

آقاي..!!!

يه كوچه روصاف كردن برااينكه دانش آموزان مدرسه مجاورزمين ورزشي بتونن رفت وآمدكنن،به عالم وآدم رسوندين كه شهرداري وفرماندارزمين ورزشي روتخريب كرده،بهتون پيشنهادمي كنم يه سري به سالن ورزشي بزنيد.

سيستم روشنايي نداره،شايدم تربيت بدني ميگه تاخورشيدهست ورزش كنيدتاصرفه جويي بشه دربحث انرژي.

آقاي...!!!

به ورزشكاراميگيم تاخورشيدهست بيان ورزش امابچه هاميگن هواسرده وهيچ خبري ازبخاري ياوسايل گرمايشي نيست،

بچه ها آقاي...!!ميگه به ورزشكاران شهرتون بگين وقت ورزش بدوندتاگرم بشن.

آقاي...!!!ورزش تنيس دويدن داره؟؟؟

بچه ها آقاي رئيس يه روز ميگفت هيئتهاي ورزشي راه اندازي شدند.منم گيردادم پس امكانات كو؟ميگفت توراه هست!!!شايد توراه راننده خواب رفته ازجاده منحرف شدن؟

آقاي...!!!

يكي ازبچه فاميلامون آخرهفته اومده بوداينجاازم خواست شب بريم استخر،ميگفت 2روزهست شنانكردم.به نظرشماچي جوابشودادم؟

بانوان ورزشكارهم ميگفتن وضعيت امكاناتشون افتضاح هست،منم يه خبربدم پارك بانوان شهرستان تصويب شده توكارگروه بانوان شهرستان.

خداخيري به رئيس جمهورمحترم بده كه زمين چمن مصنوعي روتصويب واجراكردوگرنه ورزش تواين شهرتعطيل مي شد

آقاي...!!!

يه فكري براورزش شهرستان رابربردار

تاكي فقط دوميداني اونم توتنهاخيابون شهر

+ نوشته شده در  Sun 19 Dec 2010ساعت 16:25  توسط alimehrabi  | 

ازقديم گفتن هركه خربزه ميخوره

                                        پاي لرزش هم واميسته

 دراجـتماع امروزآدمـهاي خنثي وبي تفـاوت زيادندولي آدمهاي منـتقدهم كم نيستند.درهـرعصـروزماني

بوده اندچـون آن هاعـادتشان اين است كه نسبـت به محيط اطرافشان بي تفاوت نباشند.شايدبعضي فكركنندكسي كه درموردكسي ياچيزي مطلب مي نويسد مغرض است وبنابه دلايل شخصي اين مطلب رامي نويسدولي بايدبدانيم كه ازقديم گفته اندهركه خربزه مي خوره پاي لرزش هم واميسته يعني هركه چيزي راقبول مي كنه بايدباتمام خوب وبدهاش آن رابپذيردوتاآخركاراستقامت كندو.....

ولي مديران امروزي بالاخص بعضي ازمديران شهررابرازانتقادومنتقدبيزارندومي خواهندفقط براي آن هامدح بنويسندوازآن هاپاچه خواري كنند،اگرگفتي مديراينجاي كارت مي لنگه سريع ميگن اي بابااين ديگه معلوم نيست چه دشمن باآقاي......داره كه اين همه بدوبيراه براش مي نويسه.تازه اين كه خوبه شانس آوردي كه بهت برچسب اصلاح طلب نزدند،خيلي راحت مثل آب خوردن ميگن اي بابااين كه تاديروز خوب بود،اينم ازشانس ماچپي شد.پس ازاين برچسب هاي چپ وراستي به مانزنيدكه ماازقديم الايام تبرئه شده هستيم.پس مابازهم ازاين دري وري هامي نويسيم شايدبه قول قاضي القضات تخلفات دردستگاه هاي اداري كمترشوندبه  اميدروزي كه همه درصراط مستقيم گام برداريم وازچپ وراست دورشويم.

 

+ نوشته شده در  Sat 18 Dec 2010ساعت 14:47  توسط alimehrabi  | 

یادواره 7شهیدروستای ننیزشهرستان رابرصبح امروزباحضورپرشورمردم ومسئولین شهرستان برگزارشد.

دراین مراسم حجه الاسلام والمسلمین محرابی زاده امام جمعه شهرستان طی سخنانی گفت:شهدای مابزرگترین مفسرین آیات قرآن هستندکه باتمام وجودخودوباجان وخون تک تک آیات قرآن راتفسیرنمودند.

وی درادامه بااشاره به آیه200سوره آل عمران گفت:شهدادرادای سخترین فریضه یعنی جهاددرراه خدامقاومت کردندوصبرنمودندواجرای این فریضه مهم جان خویش رافدانمودند.

محرابی زاده درادامه گفت:شهداباحضوردرمیدانهای جنگ ومیدان مین بهترین صبرراداشتندکه حتی بعضی ازآنهابدن مبارکشان درزیرتانک پاره پاره شداماصبوربودند.

امام جمعه رابر دربخش دیگری ازسخنان خودگفت:شهدای مابهترین ارتباط قلبی رابا امام زمان ترسیم نمودند.

 

+ نوشته شده در  Fri 17 Dec 2010ساعت 14:18  توسط alimehrabi  | 

نمازظهرعاشورا

نمازظهرعاشورا۱۳۸۹ 

 

 

 

 

 

+ نوشته شده در  Thu 16 Dec 2010ساعت 14:52  توسط alimehrabi  | 

هدفمندسازي يارانه ها گامي مهم براي تحقق عدالت ، پيشرفت و توسعه

 

همايش يكروزه تبيين قانون هدفمند سازي يارانه براي اقشار مختلف مردم شهرستان رابر با حضور آقاي حسيني مديركل امور اقتصادي و دارائي استان و دبير كميته استاني هدفمندسازي يارانه ، دكتر مرادي فرماندار رابر و آقاي شهسواري معاون اداره كل اقتصادي و دارائي استان در سالن اجتماعات فرمانداري رابر برگزار گرديد .

فرماندار رابر در جمع شركت گنندگان در همايش مديران و كاركنان ادارات ، اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا ، كاركنان ادارات و مديران مدارس شهرستان با بيان اهميت و ضرورت اجراي صحيح اين قانون افزود : هدفمندسازي يارانه ها گامي مهم براي تحقق عدالت ، پيشرفت و توسعه ايران اسلامي خواهد بود كه با اجراي اين قانون ، آباداني و حل مشكلات مناطق مختلف كشور ، بويژه مناطق كمتر توسعه يافته سرعت بيشتري خواهد يافت.

وي با بيان اينكه اين طرح جراحي اقتصادي نيست ، بلكه اصلاح ساختار اقتصادي كشور است ، ادامه داد : در شرائط فعلي كشور ، هركس بيشتر مصرف كند از يارانه ها بيشتر بهره مي برد كه اين اولين ضربه به عدالت و توزيع يارانه هاست .

وي گفت : با اجراي اين طرح شاهد افزايش قدرت خريد مردم ، افزايش درآمد مردم و افزايش رفاه عمومي خواهيم بود.

فرماندار رابر اضافه كرد: در طي 50 سال گذشته 70% ثروت ملي كشور در اختيار 30% جامعه بوده است يعني 30% جامعه حدود 5/2 برابر سهم خود از ثروت ملي بهره برده اند و 70% جامعه ، 5/2 برابر كمتر از سهم خود بهره مند شده اند.         وي خطاب به مديران و مسئولان شهرستان افزود: در اجراي اين طرح بيشترين وظيفه ما اطلاع رساني ، توجيه و جلب همكاري مردم است و كمترين كار مسئولين دولتي برخورد و نظارت ميباشد. وي در پايان از مديران و مسئولان شهرستان خواست نسبت به اطلاع رساني و توجيه مردم اقدام نمايند.

در ادامه آقاي حسيني مديركل امور اقتصادي و دارايي استان و دبير كميته هدفمندسازي يارانه در استان كرمان گفت: با اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها شاهد شكوفايي اقتصاد ، عرضه قيمتهاي واقعي كالا و اصلاح چگونگي مصرف و جلوگيري از اسراف خواهيم بود و كالا با قيمت واقعي به مردم و با كيفيت مطلوب ارائه خواهد شد.

وي افزود : پس از اجراي طرح ، سرانه پرداخت يارانه به روستاييان و شهرهاي كوچك كشور 50% بيشتر خواهد بود.

 با اجراي اين ، اصلاح الگوي مصرف ، اصلاح تكنولوژي توليد ، اصلاح مصارف دولت ، افزليش كارائي در زنجيره توليد ، ورود بخش خصوصي در سرمايه گذاري همچون ساخت نيروگاه و... را خواهيم داشت ، فعاليتهاي عمراني دولت سرعت و شدت بيشتري خواهد يافت.

وي در پايان از مسئولين شهرستان خواست : در اجراي دقيق طرح كه نيازمند همكاري و عزم عمومي است ، همكاري و ايفاد نقش داشته باشند.                                           

+ نوشته شده در  Tue 7 Dec 2010ساعت 19:6  توسط alimehrabi  | 

باحضورخانم دیوان بیگی مشاور استاندار ومدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری کرمان کارگروه بانوان وخانواده شهرستان رابر تشکیل گردید0

دراین نشست دکتر مرادی فرمانداررابر با بیان نقش وجایگاه ارزنده زنان شهرستان رابر وتقید آنان افزود:میزان پایبندی بانوان این شهرستان نسبت به حجاب برتر ممتاز ومنحصر به فرد است .  

وی ادامه داد:درحال حاضر 120جلسه قران با شرکت بیش از 3000نفراز بانوان رده های سنی مختلف دراین شهرستان

دایراست که به منظور ساماندهی این جلسات و برنامه ریزی فرهنگی در زمینه بانوان وتحکیم خانواده .تاسیس کانون فرهنگی اجتماعی زنان شهرستان رابر ضروری است .

خانم دیوان بیگی مشاور استاندار ومدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری کرمان ضمن تجلیل از شعورواگاهی معنوی زنان شهرستان رابر . پیگیری احداث پارک بانوان وحل مشکلات حوزه سلامت بانوان و...راازنیاز های اساسی و قابل پیگیری دانست وافزود باپیگیری خواسته های بانوان رابر سعی خواهیم برخی ازمشکلات موجود را مرتفع سازیم .

 

+ نوشته شده در  Sun 5 Dec 2010ساعت 15:47  توسط alimehrabi  | 

หืสี้ดอ

 

سدمعبرپیاده روها امروزه به عنوان يک پديده اجتماعی در شهرها و يک معضل در مديريت شهري به شمار مي رود.

گاهي اوقات به خصوص در ساعات پایانی روز و همچنین روزهاي تعطيل مشاهده مي کنيم که دستفروش ها  و بعضی از صنوف با اشغال پیاده‌روها و حتی قسمتی از خیابان اصلی وازآن طرف نبودپیاده روی مناسب ازنظرفیزیکی،وجود موانعی مانندمصالح ساختمانی سبب ایجاد سد معبر شده و برای مردم مشکلاتی را به وجود می آورند.

اگر با چشمانی باز و نگاهی عمیق،شهر را بنگریم مشکلات ناشی از سد معبر دستفروشان و مغازه دارانی که پیاده روها ،خیابان‌ و اماکن عمومی را به محل کار و کاسبی‌ خود تبدیل کرده‌اند، درسرتاسر خیابان به ویژه ازمیدان معلم تاتعاونی4 دیده می‌شود ،پیاده رو ازاجناس مغازه داران ومصالح ساختمانی که برای ساخت وساز  پر شده است، حتی در شهر مشکلاتی برای رانندگان به وجود می آورد و چهره زشتی به شهر می دهد و متاسفانه شاهد هستیم که پس از پايان ساعت کار مغازه ها زباله هايي که توسط آن ها توليد مي شود در خيابان باقي مي ماند و باعث آلودگي محيط نیز مي شود.

طبق قانون «سدمعابر عمومي، اشغال پياده روها، استفاده غيرمجاز از آن ها و ميادين، پارک ها و باغ هاي عمومي براي کسب يا سکني و يا هر عنوان ديگري ممنوع است و شهرداري مکلف است از آن جلوگيري و در رفع موانع موجود، آزاد کردن معابر و اماکن ياد شده به وسيله ماموران خود اقدام کند.»امامتاسفانه تاکنون شهرداری هیچ اقدامی انجام نداده است وانتظار می رود فکری برداردبرای معضل پیاده روها.

در پایان نکته خیلی مهمی که باید به آن توجه نمود این است که سدمعبر به عنوان یک مشکل فرهنگی در جامعه می باشد. تبیین و تعیین مبانی فرهنگ شهرنشینی برای همه مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان، برقراری زمینه مناسب برای رشد و اعتلای این فرهنگ و ارتقا و اصلاح فرهنگ همگانی در شهر می تواند گامی موثر در دستیابی به شهر فرهنگی باشد که در آن دیگر دغدغه مسئولان و مدیران شهری آن معضلاتی از قبیل سدمعبر و مشکلات پیش آمده از آن نمی باشد.

گزارش از:علی محرابی زاده

 

+ نوشته شده در  Fri 3 Dec 2010ساعت 9:17  توسط alimehrabi  | 

نبودچراغ راهنما،نبودتاکسی وترافيك بيماري مزمن و پيش رونده خيابانهاي شهر رابر است

شنيدن واژه ترافيك ، تهران و كلانشهرها را در ذهن ها تداعي مي كند اما در تصور نمي گنجد كه شهروندان کوچکترین شهرستان استان کرمان(رابر) نيز با معضلي به نام ترافيك دست و پنجه نرم مي كنند.   

سالهاي سال است خيابان اصلی شهررابر تغيير چندان محسوسي نكرده است حتي يك سانتيمتر هم به طول و عرض خيابان اصلی اين شهر هم اضافه نشده است اما جمعيت و به تبع آن خودروهاي اين شهر روز به روز زياد و زيادتر مي شود.

خيابانهاي كم عرض اين شهر ظرفيت تردد اين همه ماشين را ندارند و تردد در سطح شهر هر روز مشكل و مشكلتر مي شود.

در هر گوشه اي از شهر كه ساكن باشي براي انجام كاري گذرت به مركز شهر مي افتد حتي اگر شده خريد يك كيلو سبزي.

همه مراكز خدماتي ، تجاري ، پزشكي و بعضا اداري در مركز شهر و ناچار بايد از آن گوشه شهر رنج تحمل ترافيك سرسام آور را تحمل كرده و مثلا به مطب دكتري بروي.

به اينها مشكلاتي از قبيل ميدانها و چهار راههاي متعدد، نبود پاركينگ،نبود چراغ راهنما، محدوديت ناوگان حمل و نقل عمومي و تجمع مراكز تجاري، ، داروخانه ، مدرسه و ادرات در مركزي شهر را اضافه كنيد و تصور كنيد آيا تا چند سال ديگر، تردد و رفت و آمد در اين شهر ممكن خواهد بود؟

يك شهروند رابری در اين خصوص به ما گفت : در گلوگاهها و ميدانها نيز كه رفت و آمد متوقف شده و خيابانها قفل مي شوند.

وي از مسوولان خواست: برنامه ريزي بلندمدت و كارشناسانه اي براي رفع معضل ترافيك در اين شهري كه مردم آن با محروميتهاي آموزشي، فرهنگي و تفريحي مواجه هستند، تدوين كنند.

يكي ديگر از شهروندان نيز گفت: سيستم حمل و نقل عمومي در اين شهر محلي از اعراب ندارد و بايد عطايش را به لقايش بخشيد.

شهروند دیگردرگفتگوباماگفت: دراین شهر هیچ تاکسی وجود ندارد وبایدازآژانس استفاده کرد که کرایه آنهانیز هرصبح به روز می شود، بنابراين هيچكس حاضر نيست از ماشين شخصي خود استفاده نكند و اين به نوبه خود به افزايش ترافيك منجر مي شود.

گزارش از:علی محرابی زاده

 

+ نوشته شده در  Tue 30 Nov 2010ساعت 17:29  توسط alimehrabi  | 

 برگزاري اولين همايش بزرگ پياده روي خانوادگي شهرستان رابر

همزمان باهفته ولايت ودرسالروز تاسيس بسيج مستضعفين هزاران نفرازمردم ولايتمدارشهرستان رابر درپياده روي عمومي طي مسافت 10كيلومترازسالن شهداءتاگلزارشهداءگمنام شهررابرشركت نمودند.دراجتماع 7هزارنفري مردم دكترمرادي فرماندارشهرستان بابيان اينكه امروزدرسايه تلاشهاي دولت عدالت وحورومهرورزدكتراحمدي ن‍زادفضاي نشاط،سرزندگي واميدبه آينده درتمامي اقشارجامعه تعميق يافته است افزود:هدفمندسازي يارانه هاتحقق عدالت اجتماعي،امنيت اقتصادي ورفاه عمومي رابراي ايران اسلامي به ارمغان خواهدآورد.وي ادامه داددرشهرستان رابر،مولوددولت عدالت،قطارخدمت بي منت درسايه تلاش خستگي ناپذير،برروي ريل همدلي ومحبت قرارگرفته وتاآباداني ورفع عقب ماندگي هاي سرزمين دلاورخيز ونخبه پروررابرپيش خواهدرفت.دراين همايش باشكوه علاوه براجراي برنامه هاي هنري جوائزارزنده اي ازقبيل موتورسيكلت،دوچرخه و....به قيدقرعه به شركت كنندگان اهداءگرديد.

+ نوشته شده در  Fri 26 Nov 2010ساعت 15:12  توسط alimehrabi  | 

مردم شهرستان رابر چشم انتظار احداث بيمارستان

شهرستان رابر مولود دولت عدالت محور و مهرورز دكتر احمدي نژاد با جمعيت بيش از 52500 نفر فاقد حتي يك تخت بيمارستاني است ، آرزوي ديرينه و بحق اين مردم ولايتمدار احداث بيمارستان بوده است كه با پيگيريهاي انجام شده ، احداث بيمارستان شهرستان رابر به عنوان ارمغان سفر سوم دولت به استان كرمان مصوب گرديد .

دكتر مرادي فرماندار شهرستان رابر با بيان اين مطلب افزود :

با توجه به پيش بيني اعتبار اجرائي در سال 1389 براي اين مصوبه ، اميدوارم در آينده بسيار نـزديك شاهد آغازو كلنگ زني احداث ساختمان بـيمارستان رابر با حـضورمسئولان استاني و مديريت دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان كرمان باشيم.

لازم به ذكر است شهرستان رابر در مسير ترانزيت شرق به غرب استان كرمان قرار دارد كه كثرت تصادفات جرحي در اين مسير نيز ضرورت احداث هرچه سريعتر بيمارستان رابر را مضاعف مي نمايد.

 

+ نوشته شده در  Thu 25 Nov 2010ساعت 9:23  توسط alimehrabi  | 

               ۲۲ميليون و400هزارتومان هديه خيرين رابر به زندانيان نيازمند

                                                               دراولين جشن گلريزان شهرستان رابر

دراولين جشن گلريزان شهرستان رابرخيرين22ميليون و400هزارتومان به زندانيان نيازمندديه هديه كردند.دراين جشن شهرداروشوراي شهرمبلغ 12ميليون تومان هديه كردندو10ميليون ديگررامسئولين وخيرين شهرستان هديه كردند.

دراين مراسم فرماندار رابررسيدگي ودستگيري ازنيازمندان راموضوعي مهم خواندوگفت:بايدفرهنگ سازي بشوددرزمينه آزادكردن زندانيان جرائم غيرعمد.مرادي درادامه خاطرنشان كرد:بايدپيشگيري كنيم ونگذاريم پاي هم وطنانمان به زندان بازشودبعدبخواهيم به فكر آزادكردن آنهاباشيم.اگرنيروي مقتدرانتظامي افرادفاقدبيمه نامه رافقط متوقف كندديگرمازنداني نيازمندديه نخواهيم داشت.

سپس محرابي زاده امام جمعه رابر بااشاره به شهادت مسلم ابن عقيل گفت:روزه عرفه روز دعاوارتباط باخداي متعال است ودرآستانه عيدبزرگ بندگي خداهستيم.امام جمعه رابردرادامه سخنان خودگفت:حضرت ابراهيم حاضرشد فرزندش رابراي خداي متعال قرباني كند.فرزندي كه در90سالگي به حضرت ابراهيم داده شدوحضرت ابراهيم بابردن اسماعيل به قربانگاه ازاين آزمايش الهي سربلند بيرون آمد.

درادامه مراسم مديرعامل ستادديه بااشاره به تاريخ راه اندازي ستادديه استان گفت:زندانيان نيازمندديه بدهكارهستند نه بذهكار.موسوي قوام گفت:هدف ازبرگزاري جشن گلريزان اين است كه كمك كنيم به افرادآبرومندي كه براي اولين بارواردزندان شدند.موسوي درادامه خاطرنشان كرد:كميته امدادبازوي توانمندي براي ستاد ديه است وهركارخيرنيازبه بودجه واعتبارداردكه دردولت نهم ودهمستاد ديه جزورديف بودجه قرارگرفت واعتباري راهمه ساله دراختياراين ستاد قرارميدهنداماجوابگوي زندانيان نيازمند نيست وازكمكهاي مردمي استفاده مي كنيم.موسوي قوام درادامه گفت:مابادوهدف اين جشن رابرگزارمي كنيم يكي فرهنگ سازي درجامعه وديگري جذب كمكهاي مردمي.موسوي درادامه گفت:تنهااستاني كه موفق شدجشن گلريزان رادرتمام شهرستانهابرگزاركنداستان كرمان بوده است.در8ماه گذشته 75نفرازنيازمندان ديه باكمك خيرين استان آزادشده اند.

+ نوشته شده در  Thu 25 Nov 2010ساعت 8:49  توسط alimehrabi  | 

کمربندی رابر

كمربندي شهررابر30درصدپيشرفت فيزيكي دارد

 

مـهندس سـيدعليخاني مديركل راه و ترابري اسـتـان بهـمراه مـعاونـيـن

 اداري مالي و راههاي روستايي اين اداره كل از پروژه هاي كـمـربـنـدي ،

راههاي روستايي باب بيد عليا و سفلي ، گلوگازر و چاله بازديد و در جريان

 پيشرفت اين پروژه ها قرار گرفتند.

 در اين بازديد دكتر مرادي فرماندار رابر با تشكر و قدراني از مديريت راه و ترابري استان ، اجراي اين پروژه ها را از نيازهاي اوليه و ضروري شهرستان دانست و افزود : شهرستان رابر در مسير ترانزيت شرق به غرب استان كرمان قرار دارد و عبور ترافيك سنگين كاميونهاي حامل ميوه و تره بار منطقه جيرفت و كهنوج از مركز شهر رابر مشكلات عديده اي را پديد مي آورد كه با احداث كمربندي رابر اين مشكلات مرتفع خواهد شد.

فرماندار رابر با بيان اينكه پروژه كمربندي رابر با اعتبار بيش بيني شده سي و يك ميليارد و چهارصد ميليون ريال پيشرفت فيزيكي حدود 30 درصد دارد افزود : تمامي مراحل طراحي تصويب ، آگهي مناقصه و قرارداد با پيمانكار در ماههاي اخير صورت گرفته است و اين سرعت در طراحي و اجراي پروژه ها و حل مشكلات مردم از افتخارات دولت عدالت محور و مهروز دكتر احمدي نژاد است . مدير كل راه و ترابري استان نيز گفت : با توجه به اهميت و نقش ارزنده اين پروژه در حل مشكلات ترافيكي شهر رابر و نياز شهروندان تلاش خواهيم كرد تا در مدت زمان دوازده ماهه قرار دارد ، آنرا به اتمام برسانيم و انشاءالله در هفته دولت آينده شاهد افتتاح و بهره برداري آن باشيم.

در ادامه اين بازديد از جاده هاي روستايي در حال احداث شهرستان بازديد و مشكلات مطروحه در اجراي اين پروژه ها بررسي و مرتفع گرديد.

+ نوشته شده در  Thu 25 Nov 2010ساعت 8:38  توسط alimehrabi  | 

 محرابی زاده امام جمعه رابر:

امام جمعه رابر

عظمت و عزت امروز ملت ايران به خاطر عشق به امامت و ولايت است

محمدمحرابی زاده تأكيد كرد: اگر امروز مي‌بينيد ايران ايستاده و فرهنگ ايثار، شهادت و عشق و شجاعت زنده است به خاطر عشق ملت ايران به خط نوراني امامت و ولايت است.

امام جمعه رابر طی سخنانی درحضورپرشور دانش آموزان مدارس طي سخناني گفت:«دنيا بداند كه براي هميشه تاريخ ملت ايران همه عظمت، داشته‌ها و موجوديت خود را مديون شهيدان، جانبازان، آزادگان و خانواده آنان مي‌داند»

وي تأكيد كرد: خون شهيدان ما در روح و انديشه تك‌تك فرزندان اين ملت تا ابد جريان خواهد داشت و طوفاني از عشق و شجاعت برپا خواهد كرد و هر روز كه مي‌گذرد درخت تنومند ايثار در اين سرزمين‌ پربارتر مي‌شود.

«اگر روزي براي دفاع از ميهن، آرمان و اعتقادات ملت ايران 2 يا 3 ميليون داوطلب عازم جبهه‌ها مي‌شدند اما امروز دهها ميليون شجاع و آگاه آماده مجاهدت در راه آرمان‌هاي الهي هستند»

امام جمعه رابر در ادامه سخنان خود ترس دشمنان از ملت ايران را بمب‌ اتم، سلاح و حتي قدرت اقتصادي و سياسي ندانست و حضور پررنگ فرهنگ ايثار در بين ملت بزرگ، تمدن‌ساز و فرهنگ‌آفرين ايران را موجب ترس دشمنان برشمرد و يادآور شد:‌ سلاح كارگر و اثرگذار ملت ايران فرهنگ ايثار است كه همه طراحي‌هاي دشمن را در هم شكسته، ديوارهاي بلند نفاق و توطئه را متلاشي و از همه سدهاي برافراشته شياطين عبور مي‌كند و به فضل الهي در آينده نزديك تمام سنگرهاي كليدي جهان را فتح خواهد كرد.

محرابی زاده ادامه داد: يك ملت بزرگ، مؤمن، داراي ريشه‌هاي عميق در تاريخ وقتي اهل ايثار مي‌شود بزرگترين قدرت‌ انساني تاريخ شكل مي‌گيرد.

امام جمعه رابر خطاب به دشمنان گفت: آنها مي‌گويند با سپر موشكي مي‌خواهيم جلوي نفوذ ايران را بگيريم كه اين موضوع از اشتباهات بزرگ آنها است آنها جوري حرف مي‌زنند كه ايران با موشك در دنيا جلو مي‌رود. در حالي كه ايران به دنبال نفوذ در جايي نيست و چيزي كه در دنيا منتشر مي‌شود انديشه بلند و فرهنگ انسان‌ساز ملت ايران است كه به واسطه ايثار ايثارگران و فداكاري شهدا و جانبازان حاصل شده است.

«هر جاي دنيا كه مي‌بينيد فرهنگ ايران پرطرفدار است آيا با سپر موشكي مي‌خواهند جلوي انديشه الهي ملت ايران را بگيرند؟ چقدر احمق هستند»

محرابی زاده با بيان اينكه پيام ملت ايران از طريق موشك منتشر نمي‌شود، تأكيد كرد: همه ملائك عالم امروز دست‌اندركار پيام ملت ايران به جهان هستند و امروز راه ملت ايران در دل تك‌تك انسان‌هاي عالم حضور دارد. مگر مي‌شود با موشك ايمان را از دل‌ها بيرون كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تبريك عيد غدير خاطرنشان كرد: حقيقتي جز ولايت در عالم وجود ندارد و ولايت حلقه اتصال ميان انسان و خداست كه انسان بدون ولايت نمي‌تواند به جايي برسد.

محرابی زاده  افزود: ولايت به قدري مهم است كه وقتي پيامبر (ص) مأمور ابلاغ ولايت اميرالمؤمنين حضرت علي (ع) شد، خداوند متعال به او فرمود نگران نباش من تو را از توطئه‌ها و خباثت‌ها حفظ خواهم كرد.

امام جمعه رابر نماز، حج، روزه و اسلام بدون ولايت را بي‌معنا توصيف و تأكيد كرد: قرآن خواندن، شب زنده‌داري و روزه بدون ولايت قدم زدن در گمراهي است.

«خوارج كه به ظاهر متدين بوده شب‌زنده‌داري و روزها روزه بودند اما ولايت را تحمل نكردند و آن روزه و شب‌زنده‌داري‌هايشان به دردشان نخورد»

وي افزود: شايد عبادت شيطان از همه ملائك و جن و انس طولاني‌تر است اما چرا شيطان در برابر فرمان الهي طغيان كرد كه به باور بنده اين عبادت او بر محور ولايت نبود و الان هم در دنيا زياد هستند كه قرآن حفظ كرد و نماز مي‌خوانند اما همه موجوديت‌‌شان در خدمت دشمنان خدا، مستكبران و صهيونيست‌هاي وحشي بي‌فرهنگ است كه همه دنيا از آنها متنفرند. چرا كه آن تلاوت قرآن و عبادت در محور ولايت نيست. بنابراين وقتي ولايت نباشد روشنايي، نور و هدايتي نيست.

محرابی زاده ولايت را چنگ زدن به ريسمان الهي توصيف كرد و گفت كه اگر كسي بر محور ولايت نباشد در مسير گمراهي قدم برمي‌دارد

+ نوشته شده در  Tue 23 Nov 2010ساعت 22:40  توسط alimehrabi  | 

امام جمعه رابردرهمایش فرماندهان پایگاههای مقاومت:

          طلاب و روحانيون بسيجي همواره از مرزهاي فكري و عقيدتي كشورمان جانانه دفاع مي‌كنند.

 

محرابی زاده دوشنبه  شب در جمع هیئت امناءوفرماندهان پایگاههای مقاومت شهرستان  در سخناني اظهار داشت: روحانيون در همه برهه‌هاي حساس انقلاب اسلامي و در عرصه دفاع مقدس و پس از آن در برابر هجمه‌هاي گسترده فرهنگي و عقيدتي دشمنان،باصلابت درخشيده‌اند.

وي افزود: بسيجيان به ويژه روحانيون بسيجي كه همواره در پيشاپيش صف حزب‌الله حركت مي‌كنند و تا امروز توانسته‌اند در مقاطع حساس سياسي و اجتماعي كشورمان حضوري موفق و چشمگير داشته باشند.

محرابی زاده  گفت: در هنگامه‌اي كه دشمنان اسلام و انقلاب، جنگ نرم و شبيخون فرهنگي را عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به راه‌انداخته‌اند، طلاب و روحانيون بسيجي نقشي بي‌بديل ايفا مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد: طلاب و روحانيون بسيجي همواره از مرزهاي فكري و عقيدتي كشورمان جانانه دفاع مي‌كنند و براي جانفشاني در مسير ولايت آمادگي كامل دارند.

امام جمعه رابر تأكيد كرد: بسيجيان بايد در راستاي شاخصه‌هايي كه ولي امر مسلمين حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بيانات و فرامين خود مشخص كرده‌اند حركت كرده و براي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي اهتمام ويژه‌اي داشته باشند.

وي در پايان تصريح كرد: اميدواريم بتوانيم همچنان با بصيرت و اخلاص در مسير دفاع از ارزش‌هاي اسلام و انقلاب و آرمان‌هاي شهدا و امام شهدا گام برداريم

+ نوشته شده در  Tue 23 Nov 2010ساعت 22:38  توسط alimehrabi  | 

 

بسمه تعالی

خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهرستان به امامت حجه السلام محرابي زاده ايراد شد. وي درخطبه دوم پس ازسفارش به تقوي به بيان مناسبتهاپرداخت.

 وي گفت:جمعه‏‏‏14آبان28 ذيقعده روز فرهنگ عمومى‏ است و فرهنگ عمومى به معناى فرهنگ غالب و گسترده‏اى است كه در ميان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و حوزه‏اى از عقايد، ارزشها، جلوه‏هاى احساسى و هنجارهاست كه اجبار اجتماعى غير رسمى از آن حمايت مى‏كند و فراتر از گروهها و اقشار خاص در كليت جامعه مورد قبول است.

  بر اين اساس، فرهنگ عمومى از سه حوزه اصلى ارزشها، عقايد، باورها و هنجارها تشكيل يافته است. در كشور ايران به دليل اهميت خاصى كه به اين موضوع داده مى‏شود، روز 14آبان به نام روز فرهنگ عمومى نام‏گذارى شده است و اين امر ضرورت توجه و بررسى به اين مفهوم را بيان مى‏كند.

 چهاردهم آبان ماه كه از طرف شوراى عالى انقلاب فرهنگى به عنوان روز فرهنگ عمومى معرفى گرديده است، فرصتى است براى بازخوانى پرونده فرهنگ و فرهنگ عمومى. پرونده‏اى كه هيچ‏گاه بسته نشده، نمى‏شود و نخواهد شد و موضوعى كه هميشه داغ و تازه است و هيچ گاه سرد و كهنه نمى‏شود.

سپس بااشاره به يكشنبه‏16آبان 30 ذيقعده‏شهادت حضرت امام محمدتقى(ع) به بيان ويژه گيها وشخصيت امام جواد(ع)پرداختند

 وهمچنين به مناسبت سالروز ازدواج فرخنده و مبارك حضرت على(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز ازدواج و خانواده درادامه خطبه گفت:اساس ازدواج در اسلام بر سادگى است، نه بر تشريفات كه پدر مردم را درآورده است‏

ازدواجها در دوران انقلاب و به بركت آن آسان شد، چون تشريفات و سختگيريها كم شد. نگذاريد دوباره به خانه اول برگرديم. پدران و مادران، نسبت به مقدمات غير لازم ازدواج سختگيرى نكنند، جوانان كه سختگيرى ندارند. بگذارند ازدواج اسلامى انجام بگيرد. بگذارند ازدواج براى دختر مسلمان و زن جوانى كه در محيط اسلامى است، مثل ازدواج فاطمه زهرا(س) باشد؛ ازدواجى با پيوند عشقى معنوى و الهى و جوششى بى‏نظير ميان زن و مرد مؤمن و مسلمان و همكارى و همسرى به معناى واقعى بين دو عنصر الهى و شريف، اما بيگانه از همه تشريفات و زر و زيورهاى پوچ و بى‏محتواى ظاهرى.(8) تشريفات ازدواج، پدرِ مردم را درآورده است.(9)

واقعا چه خبر است؟مگر نمى‏گوييم جهيزيه آن بزرگوار (حضرت فاطمه(س)) چيزهايى بود كه انسان با شنيدن آنها، اشكش جارى مى‏شود؟! مگر نمى‏گوييم كه اين زن والامقام، براى دنيا و زيور دنيا هيچ ارزشى قائل نبود؟! مگر مى‏شود روز به روز تشريفات و تجمل‏گرايى و زر و زيور و چيزهاى پوچ زندگى را بيشتر كنيم و مهريه دخترانمان را زيادتر نماييم؟!

 اوايل كه گاهى بعضيها مهريه عقد را يك خرده گران قرار مى‏دادند، ما شوخى مى‏كرديم و مى‏گفتيم شما كه مى‏خواهيد مثلا فلان قدر سكه قرار بدهيد، پس يكباره بگوييد 72 سكه! اما حالا مى‏بينيم كه تعيين مهريه‏هاى گران‏قيمت، واقعى شده است! واقعا چه خبر است؟ شما كه پدر آن دختر هستيد، آيا مى‏توانيد ادعا كنيد كه پيرو پدر فاطمه(ص) هستيد؟! اين طورى نمى‏شود، ما بايد به حال خودمان فكرى بكنيم مى‏گويند: جهيزيه ما اين چيزها را داشت، آيا جهيزيه دختر شما هم اينها را دارد؟! تفاخر و تنافس! يا مثلا مى‏گويند كه ما عقدمان را در فلان سالن گرفتيم. البته حالا كه متأسفانه مرسوم شده است در هتلها مى‏گيرند كه كار بسيار بدى است. حتى گاهى شنيده يا ديده مى‏شود بعضى افرادى هم كه از آنها توقع نيست، براى تفاخر به همديگر، مراسم عقد خود را در هتلها و سالنها مى‏گيرند! نه، مراسم عقد را در اتاق خانه و حياط منزل خودتان يا همسايه‏تان بگيريد و مردم را دعوت كنيد، همين‏طور كه هميشه بوده است. اين‏گونه محيطها، يك محيط انس خانوادگى است تجملات براى يك جامعه، مضر و بد است. آن كسانى كه با تجملات مخالفت مى‏كنند، معنايش اين نيست كه از لذتها و خوشيهايش بى‏اطلاعند، نه، كار مضرى براى جامعه است، مثل يك دارو يا يك خوراكى مضر. با تجملات زيادى، جامعه زيان مى‏كند. البته در حد معقول و متداول، ايرادى ندارد، اما وقتى كه همين‏طور مرتب پاى رقابت و مسابقه به ميان آمد، از حد خودش تجاوز مى‏كند و به جاهاى ديگرى مى‏رود و اين براى جامعه مضر است. حالا چنانچه ما آن كار مضر را در عرصه ازدواج بياوريم و بخواهيم از آن استفاده كنيم، اين ديگر غلط اندر غلط خواهد شد، بسيار بد است.اين ميهمانى‏هاى پرسروصدا و هتل‏گرفتن‏ها و خرجهاى زياد، كار آن طاغوتى‏ها بود. اخيرا در روزنامه هم موردى را نوشته بودند كه چقدر خوب كردند كه نوشتند تا مردم بفهمند كه اين كارها زشت است. ما هميشه در خانه‏هاى خودمان - يك اتاق، دو اتاق - عقد و عروسى مى‏گرفتيم، اگر هم نداشتيم، از همسايه قرض مى‏گرفتيم. مقدارى شيرينى و ميوه چيده مى‏شد، مى‏گفتيم، مى‏خنديديم، شوخى مى‏كرديم، خيلى هم خوش مى‏گذشت. البته آن طاغوتها و آدمهاى بدى كه بحمدالله ازاله شدند، اين‏طور برگزار نمى‏كردند. آنها به اين وضع قانع نبودند، در آن هتل‏ها مى‏رفتند و ميهمانى‏هاى پرخرج و چنين و چنان برپا مى‏كردند.

 

 

 

+ نوشته شده در  Thu 11 Nov 2010ساعت 18:14  توسط alimehrabi  |